Основи розвитку методики Глена Домана лежать ще в сорокові роки XX століття. Ця методика була винайдена для дітей з затримками розвитку та для дітей з тяжкими травмами нервової системи. Пізніше методика була пристосована для ранього розвитку звичайних дітей.

Розвиваюча методика Домана

В інститутуті Розвитку Людського Потенціалу, який заснував Глен Доман, були розроблені методики для розумово відсталих дітей. Ціллю методики була активізація розумової діяльності хворих дітей через навчання. Для цього використовували карточки з червоними цятками, які на короткий час показували дитині. Через декілька місяців постійного навчання, діти показували феноменальний розумовий розвиток. Хворі діти наздоганяли своїх однолітків.

Після таких чудових результатів методику Домана почали приміняти як методику ранього розвитку для навчання звичайних здорових дітей. В серію його методик ранього розвитку входить незвичайно раннє (від 3-6 місяців) навчання читанню та рахуванню, а також методики фізичного розвитку дитини.

Глен Доман, автор методики ранього розвитку дітей

Здатність засвоювати нові факти
обернено пропорційна віку.

Глен Доман

Цікаво, що за перші 6 років життя діти взнають в три рази більше, ніж за все життя.

 

Картки Домана

Як уже було сказано, в основі методики Домана лежать картки, на яких крупними червоними літерами написані цілі слова (саме слова, а не окремо літера). Те ж саме й з математикою: на карточці зображені не цифри, а червоні цяточки. З теорії Домана, абстрактні символи, такі як цифри та літери, важко сприймаються в дитинстві.

Наприклад, візьмемо слово "Мама". В класичному навчанні потрібно спочатку вивчити літери, потім склади і тільки тоді стане можливо зложити слово "МАМА".

Картка Домана, картка по методу Домана

Однак, Доман вчить зразу бачити слово цілком. Те ж саме і з математикою: набагато складніше запам'ятати абстрактну цифру "3" в виді загогулини, чим "три цяточки на карточці".

Карточки Глена Домана можна купити в розділі Картки Домана

Ньюанси методидики Домана

Сам Доман ствержує, що ранній розвиток починається з самого нарождення, тому як дитина починає пізнавати навколишній світ, а раннє навчання читанню та рахуванню вже не є початком ранього розвитку дитини, тому і вчити дитину читати та рахувати в 6-7 років набагато складніше, ніж в 1-2 роки.

"Маленькі діти відчувають безмежну жагу до знань, і треба дуже постаратися, щоб відбити у них всяке бажання отримувати нову інформацію. Ні в якому разі не робіть нічого, що могло б викликати нудьгу у вашої дитини або було б для вас важкої обов'язком." Глен Доман